|
110 - (Herr K.G. - 33613 Bielefeld) |
In de herfst van 1961 werd de TR4 gepresenteerd als de opvolger van de kleinere TR3A. Giovanni Michelotti was de ontwerper van het nieuwe koetswerk met de kenmerkende grote bobbel op de motorkap, noodzakelijk om de carburateur een plaats te geven. Deze nieuwe eigentijdse karosserie in combinatie met het beproefde onderstel en de solide 100 PK-motor bleek een groot succes want in vier jaar tijd werden er ruim 40.000 van deze aantrekkelijke sportwagen gebouwd totdat hij in 1965 door de TR4A werd opgevolgd.
Im Herbst 1961 wurde der TR4 vorgestellt als der Nachfolger des kleineren TR3A. Giovanni Michelotti zeichnete das neue größere Blechkleid mit dem characteristischen Höcker auf der Motorhaube um dem Vergaser Platz zu verschaffen. Die Kombination erprobter und solider Technik mit der neuen Karosse führte zu einem Verkaufserfolg: Über 40.000 Einheiten von diesem reizvollenSportwagen wurden hergestellt bis er in 1965 von dem TR4A abgelöst wurde