Zeppelin DS8 (1932)

  117 - (Fam. G.S. - 73547 Lorch)

Wie het zich veroorloven kon kocht in 1932 bij Maybach in Friedrichshafen voor 23.000 Mark een Zeppelin DS8. Daarvoor kreeg je `slechts` het chassis met de motor. De `rest` werd in Berlijn gemaakt bij Erdmann & Rossi of bij Spohn in Ravensburg. Bij deze couturiers werd de carrosserie vervaardigd en het interieur. Tenslotte had je een 5,4 meter lange luxus-limousine met een totaalwaarde van zo’n 50.000 Mark, naar huidige maatstaven ca. 1 miljoen Euro. De 12-cylinder V-motor met een inhoud van 8 Liter presteerde 200 PK en gaf de 2,8 tonnen zware automobiel een topsnelheid van 170 km/h, toen, in 1932!  Over het brandstofverbruik zullen het maar niet hebben….

Wer es sich leisten konnte kaufte sich in 1932 bei Maybach in Friedrichshafen für 23.000 Reichsmark den Zeppelin. Dafür gab es “nur” das Fahrgestell mit Motor. Der “Rest” wurde in Berlin gemacht, bei Erdmann & Rossi oder bei Spohn in Ravensburg. Hier wurde die Karosse geschneidert. Am Ende besaß man eine 5,4 Meter lange Luxuslimousine mit einem Gesamtwert von etwa 50.000 Reichsmark, nach heutigen Maßstäben eine Million Euro. Die zwölfzylinder V-Maschine mit 8 Liter Hubraum leistete 200 PS und konnte damit das 2,8 Tonnen schwere Automobil eine Höchstgeschwindigkeit geben von 170 kmh, damals, in 1932! Über den Spritverbrauch werden wir nicht reden......